بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 25 آبان 1396 در ساعت 13 : 59 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در این سری از مقالات وب سایت ایران هیدرولیک مرکزی با شما هستیم تا در مورد تاریخچه شرکت کوماتسو اطلاعات جامعی در اختیار شما قرار دهیم پس تا انتها همراه با باشید.

کوماتسو یکی از پیشتازان عرصه تولید خودرو های سنگین و قطعات کوماتسو می باشد که در سالهای گذشته با تولید مدلهای مختلف خودرو ها از جمله خودرو های راهداری سهم قابل توجهی را در بازار جهانی از آن خود نماید و محصولات بسیاری را در کشور های مختلف به فروش برساند. در ادامه بیشتر در زمینه ی تاریخچه شرکت کوماتسو توضیح خواهیم داد.

کوماتسو از سال 1968 با تولید بیل هیدرولیکی از سری H به جمع شرکت های تولید کننده بیل مکانیکی پیوست. این در حالی است که این شرکت از سالها قبل از این در عرصه تولید خودرو و لوازم جانبی خودرو فعالیت داشته است ولی به صورت جدی و تخصصی از سال 1968 در این عرصه اقدام به برند سازی نمود.

این شرکت با همکاری شرکت های آمریکایی توانست مجموعه ای از خودرو های سری H را تولید نماید و درامد مطلوبی را از فروش این مدل خودرو به دست آورد.

ایران در سال 1980 در هنگام جنگ با عراق که کشور های زیادی از ارائه خودرو های راهداری به ایران خودداری میکردند با کوماتسو برای خرید خودرو های راهداری ساخته شده توسط این شرکت به توافق رسید و اقدام به وارد کردن تعداد قابل توجهی از این محصولات کوماتسو نمود و از آنها در خط مقدم جبه های خود استفاده نمود.

کوماتسو با توجه به سابقه ای که در تولید خودرو های بلدوزر  ، لوله گذار و ... داشت تواست در عرصه تولید و فروش بیل های مکانیکی موفق شده و تعداد قابل توجهی از محصولات خود را به فروش برسانده اما این مقدار فروش در برابر رقیبان قدرتمندی که همه روزه در حال ارتقاع محصولات خود بودند موفقیت به حساب نیامد زیرا کوماتسو به مدت 20 سال کلاس وزنی بیل های مکانیکی تولیدی خود را در وزن 65 تن نگه داشت و آنها را ارتقاع نداد همچنین عدم راه اندازی بخشی برای تولید بیل هایی که از چرخ پلاستیکی به جای چرخ زنجیری استفاده میکنند نیز از دیگر دلایل این ناکامی می بود.

 در حال حاضر با توجه به تغییراتی که کوماتسو در خط تولیدی و هم چنین سیاست های خود در برابر مشتریان داشته است توانسته پس از هیتاچی در رتبه دوم شرکت های تولید کننده خودرو های سنگین قرار گیرد که با توجه به سیر صعودی پیشرفت کوماتسو طی چند سال گذشته این امید میرود که به زودی به اولین شرکت تولیدی خودرو های راهداری تبدیل شود.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :