بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 25 آبان 1396 در ساعت 13 : 45 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ممکن است شما نیزجز آن دسته از افرادی باشید که به کوماتسو و قطعات کوماتسو علاقه مند باشید و علاقه داشته باشید تا نکاتی در مورد قطعات لودر کوماتسو بدانید. با ما همراه باشید تا شما را با زیر بندی ماشین آلات راهسازی که لودر یکی از مهم ترین این ماشین آلات می باشد آشنا نماییم.

قطعاتی که در زیر بندی ماشین آلات راه سازی مورد استفاده قرار میگیرد یکی از مهمترین  قطعات لودر کوماتسو می باشد. زیر بندی معمولا برای بیل مکانیکی و بلدوزر که از زنجیر به جای لاستیک استفاده میکنند به کار برده میشود. قطعات زیر بندی شامل زنجیر کامل، رولیک بالا و پایین ، تیغه، بوش و تین، لینک، ناخن، چرخ جلو، دنده اسپراکت و گوشه می باشد لازم به ذکر می باشد که نوع و کارایی قطعات لودر کوماتسو به یک صورت می باشد و تفاوت آنها تنها در ابعاد آنها می باشد و این تفاوت به دلیل استفاده از آنها در مدلهای مختلف می باشد.

این نکته که هر چه کارکرد ماشین الات راهسازی بیشتر باشد قطعات آنها سریع تر دچار آسیب و یا استهلاک می شود امری بی بدیل می باشد همین امر موجب میشود تا به صورت دوره ای نیاز به تعمیر و یا تعویض قطعات لودر کوماتسو داشته باشید و این تعویض قطعات شامل قطعات زیر بندی نیز می باشد. با توجه به اینکه تعویض خوردو از کار افتاده با خودرو نو به صرفه نیست می توان با صرف هزینه ای مناسب قطعات فرسوده را تعویض و مجددا با خودروی از کار افتاده کار کرد. در ادامه به معرفی برخی  قطعات لودر کوماتسو خواهیم پرداخت.

زنجیر وسیله ی مناسبی برای جایگزین کردن آن لاستیک می باشد و از یک بسته کفشک تشکیل شده است که میتوان با استفاده از آن در هر نوع مسیری به حرکت ادامه داد و موانع را از پیش رو برداشت.

برای اتصال زنجیر به محرک های خودرو از رولیک استفاده میکنند این کار اصطحکاک زنجیر با سایر لوازم یدکی لودر کوماتسو را از بین برده و علاوه بر راحتی در حرکت باعث حرکت روان ماشین آلات راه سازی نیز می شود.

تیغه نامی است که بر روی قسمت جلویی بلدزر نهاده اند و به قسمتی که در خاک شکاف و شکست ایجاد میکند تیغه گفته میشود. به قطعات کوچکی که بخش های مختلف زیر سازی را به هم متصل میکند لینک گفته می شود. بخشی که کفشک های زنجیر را به هم متصل می کند را بوش و تین می نامند.یکی دیگر از قطعات لودر کوماتسو ، چرخ است که خود شامل چندین قطعه کوچک می شود به بخش فوقانی زنجیر متصل میشود و خودرو را به حرکت در می آورد. چرخ عقبی شامل چرخ دنده ی بزرگی به نام دنده اسپراکت می باشد که آن نیز نقش کمکی در به حرکت دراوردن لودر دارد.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :