بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 18 آذر 1396 در ساعت 11 : 42 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در ادامه ی مقالات آموزشی وب سایت ایران هیدرولیک مرکزی به سراغ قطعات لودر ولوو و کاربرد آنها خواهیم رفت و در این مقاله در رابطه با زیر بندی مخصوص لودر های چرخ زنجیری صحبت خواهیم نمود و به شما خواهیم آموخت که در این بخش از لودر ولوو هر قطعه چه کاربردی خواهد داشت.

زیر بندی بخشی مهم در ماشین آلات راهسازی به حساب آمده و در صورتی که در این بخش اخلالی به وجود آید میتواند در کارایی کل خودرو مشکل ایجاد شود. بخش زیر بندی جز جدا نشدنی ماشین آلات راه سازی می باشند این بخش خود شامل قطعات لودر ولوو نظیر زنجیر بلدوزر، زنجیر بیل مکانیکی، چرخ زنجیر، کفشک ، رولیک بالا و پایین، تیغه، لینک، بوش و پین،شافت زنجیر سفت کن، گوشه، ناخن، چرخ جلو و دنده اسپراکت  میشود که در ادامه به توضیح در مورد آنها خواهیم پرداخت. در تمامی ماشین آلات راه سازی کارایی این قطعات به یک صورت می باشد و تنها ابعاد آنها با توجه به تولیدات شرکت سازنده مقداری متفاوت میباشد.

با توجه به این که هر وسیله ای عمر مصرفی برای کار کردن دارد قطعات لودر ولوو هم از این قضیه مستثنی نیستند در نتیجه با توجه به میزان ساعت و مقدار و حجم کاری باید این انتظار را داشت که قطعات لودر مخصوصا زیر بندی آن نیز فرسوده شده و نیازمند تعویض شوند. به شما پیشنهاد میکنیم همواره از فروشگاه های معتبر و با سابقه ای مانند ایران هیدرولیک مرکزی خرید نمایید تا هم جنس اصلی را خریداری نمایید هم در صورتی که برای قطعات لودر ولوو خریداری شما مشکلی به وجود آمد بتوانید آنرا تعویض نمایید.

اولین لوازم یدکی لودر ولوو که مایلیم در مورد آن به شما توضیحاتی ارائه دهیم بخش زنجیر کامل می باشد این بخش از یک بسته کامل کفشک تشکیل شده است که کمک میکند تا لودر در هر شرایط محیطی به حرکت خود ادامه داده و مشکلی در حرکت نداشته باشد.

برای آنکه زنجیر به حرکت در بیاید بایستی آنرا به وسیله ی رولیک به محرک ها متصل نمود تا لودر بتواند به راحتی به حرکت خود ادامه دهد. نوار نقاله از دو بخش اصلی رولیک و پایه رولیک تشکیل شده است که به عنوان هرزگرد عمل می کند با توجه به اینکه مواد حمل شونده چه نوع موادی هستند ، قطر و سایز آن میتواند تغییر کند.

لینک را می توان یک متصل کننده بخش های مختلف به همدیگر در نظر گرفت که خود از چندین بخش کوچکتر تشکیل شده است. برای آنکه اصطحکاک به خوبی صورت گیرد کفشک ها را بر روی لینک ها سوار می کنند به این صورت اصطحکاک لازمه برای حرکت خودرو ایجاد می شود. در ادامه برای آنکه کفشک های زنجیر به هم وصل شوند از بوش و پین استفاده می کنند.

دنده اسپراکت  چرخ دنده بزرگی است که در بخش عقبی خودرو قرار دارد و نقش محرک را در ماشین آلات راهسازی چرخ زنجیری ایفا می کند این قطعات لودر ولوو نیروی لازمه جهت حرکت ماشین آلات راه سازی را تامین می نماید.

امیدواریم تا به این لحظه از مطالعه مقاله لذت برده باشید و در زمینه ی قطعات لودر ولوو و کاربرد آنها اطلاعات کافی به دست آورده باشید. در صورتی که به هر مدل و نوعی از قطعات ماشین آلات راه سازی مخصوصا لودر ولوو نیازمند شدید به شما پیشنهاد میکنیم از محصولات موجود بر روی سایت ایران هیدرولیک مرکزی دیدن نموده و پس از بررسی های لازمه و دریافت مشاوره تلفنی خرید خود را ثبت نمایید.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :